JEDNÁ SE O BEZOLOVNATÝ A BEZASBESTOVÝ MATERIÁL.
Materiál je vhodný do suchých i mokrých podmínek na silniční i terénní motocykly. Pro běžné použití.
Materiál se vyznačuje: vysokým statickým součinitelem tření, dobrou otěruvzdorností, velkou brzdící schopností při teplotách do 500°C, velmi dobrým spojením mezi ocelovou poměděnou podložkou a třecí vrstvou, velmi nízkým vlivem na brzdový kotouč, trojnásobnou životností destiček oproti konkurenčním organickým obložením, o 20% menší opotřebení než u konkurenčních slinutých výrobků.
Doporučené provozní podmínky:
Měrný tlak: P < 3.0 Mpa.
Kluzná rychlost: V < 40m.s.
Stálá maximální teplota: 400 °C
Krátkodobá maximální teplota: 600 °C
Protiplocha: ocel
Výměnu brzdových obložení je nutné provádět za suchých a čistých podmínek, protože např. při styku třecího materiálu s olejem dojde k nasáknutí do pórů, což by mohlo způsobit prudký pokles součinitele tření.
Na hodnotu součinitele tření,měřeného otěru a teploty mají vliv podmínky zkoušky rychlosti, specifickém tlaku, kvalitě povrchu protiplochy i na konkrétním provedení třecího uzlu. Proto průběhy součinitele tření na diagramu nejsou přesně aplikovatelné pro provozní účely. Proto na brzdné účinky mají vliv na různé okolnosti: stav a stáří brzdové kapaliny, kvalita brzdového kotouče téhož výrobce z důvodu společných dobrých třecích vlastností.